El Xifré, la biblioteca tranquil·la

La biblioteca que imaginem al Xifré és lluminosa, harmònica, amb vistes relaxants, amb un entorn ampli  i variat per fer activitats a l’exterior (balconada, pati, feixes...), al costat del Centre Espriu i amb sales d’estudi 24h als locals de la balconada.

Un edifici d’estructura singular, amb l’interior format per arcs de mig punt de maó tradicional i sostres de volta catalana, amb una planta baixa de grans finestrals i més de 5 metres d’alçada que permet crear espais diferenciats.

Envoltada d’altres equipaments que, amb el potencial dinamitzador de la biblioteca, trobaran al Xifré un punt de confluència tranquil i saludable. A més, la nostra proposta inclou resoldre el dèficit històric d’accessibilitat a tota la zona amb la instal·lació d’unes escales mecàniques entre els Jardins Xifré i els jutjats.

Pel que fa a les Clarisses, proposem un gran equipament de servei a les persones que aculli Serveis Socials, Centre Tallaferro, Cau St Francesc, AEiG Flos i Calcat, els joves del Pla de Transició al Treball (PTT), Creu Roja, Junts per l’Autisme, Associació Aniol... un equipament amb un gran potencial de sinergies que, de retruc, donaria continuïtat a la seva funció original de servei a la comunitat.