El Xifré, la nova biblioteca tranquil·la

La CUP d’Arenys apostem pel Xifré com a nova Biblioteca del poble en la consulta popular

L'edifici Xifrè en el seu entorn

Els dies 9, 10 i 11 de març els arenyencs estem convocats a la consulta per la nova ubicació de la biblioteca. Per aquest motiu, el proper divendres 2 de març a les 19:00 al Calisay la CUP presentarem la nostra proposta, que es basa en com resolem els reptes que ens planteja la consulta:

• Primer repte: decidir quin edifici i el seu entorn ens agrada més per la nova biblioteca
  • Segon repte: preveure quins efectes socio-culturals i de mobilitat tindrà la biblioteca a la nova ubicació
  • Tercer repte: preveure com afectarà la nostra decisió sobre el conjunt d’equipaments i serveis

D'entre les tres opcions possibles de la consulta (Calisay, Xifré i Clarisses), la CUP apostem CLARAMENT per traslladar la biblioteca al Xifré, perquè és la opció que resol millor aquests tres reptes.

La biblioteca que imaginem al Xifré és lluminosa, harmònica, singular, amb vistes relaxants, amb un entorn ampli  i variat per fer activitats a l’exterior (balconada, pati, feixes...), al costat del Centre Espriu i amb sales d’estudi 24h als locals de la balconada.

Envoltada d’altres equipaments que, amb el potencial dinamitzador de la biblioteca, trobaran al Xifré un punt de confluència tranquil i saludable. A més, la nostra proposta inclou resoldre el dèficit històric d’accessibilitat a tota la zona amb la instal·lació d’unes escales mecàniques entre els Jardins Xifré i els jutjats.

Pel que fa a les Clarisses, proposem que, enllaçant amb el seu passat de servei a la comunitat, sigui un gran Centre de serveis a les persones que inclogui Serveis Socials, Centre Tallaferro, Cau St Francesc, AEiG Flos i Calcat, els joves del Pla de Transició al Treball (PTT), Creu Roja, Junts per l’Autisme, Associació Aniol... Són serveis de diferent naturalesa(educatius, formatius, assistencials...) que comparteixen una finalitat comuna de servei a les persones. Junts, aquests serveis no només tenen un gran potencial de sinergies sinó que també visualitzen, normalitzen i dignifiquen la seva finalitat de servei a les persones, el pilar del benestar.

Per saber-ne més detalls, aquí teniu la proposta sencera: El Xifré, la biblioteca tranquil·la i el Tríptic informatiu.

És necessiari que l’edifici doni vida el lloc i viceversa, la situació del Xifré és excepcional, les vistes són ideals pel treball i la tranquil·litat necessària per a una Biblioteca