La CUP d’Arenys de Mar proposem un govern de concentració de majoria Republicana

A través d’un Comunicat Públic manifestem la necessitat urgent de reforçar l’Ajuntament sense partits del bloc del 155

Concentració a l'Ajuntament d'Arenys de Mar

L’Estat espanyol continua amb la seva repressió constant i està fent ús de tots els mecanismes legals o il·legals que té al seu abast per reprimir la construcció de la República Catalana. En aquest context on la Generalitat està plenament intervinguda i debilitada els Ajuntaments tenim un paper clau. Per tant, des de la CUP veiem la necessitat urgent de formar un govern de concentració de majoria republicana per reforçar-nos i plantar cara al possible embat de l'Estat espanyol.

La nostra proposta és formar un govern, amb més de 9 regidors i sense la participació dels partits que donen suport a l’aplicació del 155, com seria el PSC actualment. Tenint en compte que el govern municipal està liderat per Esquerra Republicana (ERC) i a l’oposició Junts Per Arenys (JxA), la marca del PDECat al poble, vèiem un possible consens entre els dos partits majoritaris al Parlament de Catalunya i amb una situació de repressió directe cap als seus líders empresonats. Per aquests motius, la setmana passada vam iniciar les primeres converses amb els grups municipals implicats, és a dir, el PSC i els partits polítics que el 27 d’octubre van donar suport a la República Catalana.

En la reunió amb el PSC els regidors van manifestar la seva ferma decisió de no deixar la militància del partit i que marxarien si l’alcaldessa ho considerava necessari. Pel que fa a la reunió amb ERC, van transmetre la seva poca entesa amb JxA i ens van traslladar la proposta d'entrar al govern i així prescindir del PSC. Una proposta que des de la CUP la vam rebutjar insistint que el nostre objectiu és que Arenys de Mar tingui un govern fort, de concentració, davant l’excepcionalitat del moment i dels que vindran. I per acabar, l'última reunió es va realitzar amb JxA que van considerar l'afer com a secundari entenent que els esforços els havien de focalitzar a les següents municipals.

Cal remarcar que el nostre objectiu es posar de manifest  quines són les nostres eines reals per combatre la repressió actual: la resistència no violenta, la internacionalització del conflicte per tornar a les vies polítiques i la construcció de la República. I per fer República tenim clar que el paper fonamental està en els municipis i en la força de la gent

Si vols més informació fes un cop d'ull a l'enllaç i descarrega't el comunicat: Comunicat Públic: Govern de concentració

Des de la CUP veiem la necessitat urgent de formar un govern de concentració de majoria republicana per reforçar-nos i plantar cara al possible embat de l'Estat espanyol

Per fer república tenim clar que el paper fonamental està en els municipis i en la força de la gent