La CUP denunciem la falta d'imparcialitat en la consulta sobre la Biblioteca

No ha existit un organisme imparcial que garentís la igualtat de condicions en les diverses opcions per la nova ubicació de la Biblioteca

La jornada del procés participatiu per la ubicació de la nova Biblioteca va començar el passat dijous 9 de març i va acabar aquest diumenge 11 i les opcions que el ciutadà tenia per votar com a nou espai eren les Clarisses amb el suport del govern actual (ERC, ICV, PSC i CiU), el Calisay l'opció de JxA i el Xifré com aposta de la CUP. Un cop finalitzada aquesta jornada des del partit volem fer una valoració crítica sobre com s'ha gestionat, sobre tot políticament, el procés participatiu. A més, ho fem un cop acabat el període de votació, per no condicionar la participació, i abans que surtin els resultats de les votacions perquè no es vinculi aquesta crítica a uns resultats concrets.

Mancança en la confidencialitat de vot

En aquest procés el ciutadà tenia dues maneres de fer efectiu el seu vot, en primer lloc via intranet i en segon lloc presencialment al Calisay. Des de la CUP posem de relleu la poca confidencialitat en el vot ja que, el votant havia de posar el seu nom en les butlletes enlloc de només posar-hi el número del DNI i així poder preservar part de la identitat personal en la decisió. Volem posar de relleu que el nostre grup municipal aquest fet no el sabiem sinó haguèssim demanat canvis. Per tant, per pal·liar aquesta mancança demanem un recompte de vots on no hi hagi cap partit polític, només els professionals que han gestionat la consulta i representants de l'Observatori Ciutadà Municipal

Parcialitat en el govern

El govern durant tota la campanya s'ha posicionat i ha fet ús dels seus càrrecs institucionals per fer campanya sobre la seva opció quan nosaltres creiem que s'hauria d'haver mantingut en una posició imparcial i fer la campanya des dels seus partits. Això ha generat que no hi hagués un órgan imparcial que garentís la igualtat de les diverses opcions.

Tríptic informatiu sobre les diferents opcions de Biblioteca

Tríptic informatiu de l'Ajuntament  sobre les diferents opcions de biblioteca

Tanmateix, posem de relleu que hi ha diversos elements a qüestionar sobre aquesta imparcialitat. Com per exemple en el tríptic informatiu (imatge superior) i la informació que es proporciona. En primer lloc, on s'exposa les possibilitats dels edificis hi ha errors en les dades de superíficies útils. En segon lloc, hi ha frases que generen confusió com: "l'any 2017 s'hi van fer obres per un valor de 355.161 euros per adeqüar-la als usos actuals" ja que, provoca la interpreteció del ciutadà a veure que aquests diners serien una despesa inútil en cas d'ubicar la biblioteca al Xifré. En tercer lloc, la informació de la protecció de l'edifici no aporta res sino es relaciona amb les limitacions concretes que representa per l'obra que s'hi va a fer. Finalment, trobariem més errors d'usos de vocabulari i de terminologies però un detall que evidencia, de forma inconscient, la manca d'imparcialitat: el nom de la imatge del tríptic a la web de l'Ajuntament és infoClarisses.jpg.

La Campanya

Des de sempre la CUP no ens sentim gaire còmodes durant les campanyes electorals perquè, lluny de ser debats democràtics de futur, són campanyes publicitàries superficials. Ara bé, recordem que un procés participatiu té com objectiu concret un bé comú per la vil·la i utilitzar el format de campanya electoral ens sembla inadequat.

Cal remarcar que nosaltres hem intentat explicar una proposta concreta, elaborada perque encaixi amb el model de vila en què creiem. Enteniem que l'objectiu era entre tots, empoderar el conjunt dels arenyencs amb un debat popular profund confrontant els diferents projectes aixó i com vam demanar el debat realitzat el passat diumenge a Ràdio Arenys. Però a l’altre costat només hem trobat eslògans publicitaris que no deixen veure quin contingut tenen darrere, si és que n’hi ha.

I per acabar, considerem de vital importància aquesta denúncia perquè creiem radicalment en els processos participatius. Per això, exigim que en properes ocasions es prenguin les mesures necessàries perquè els interessos de partit no perverteixin el debat popular.

Per més informació: comunicat de premsa

Segueix-nos a les nostres xarxes socials: Twitter, Facebook o Instagram

Exigim que en properes ocasions es prenguin les mesures necessàries perquè els interessos de partit no perverteixin el debat popular

Fem la valoració crítica un cop acabat el període de votació, per no condicionar la participació dels votants