Ona Curto Graupera, nova candidata a les eleccions municipals 2019

L'assemblea Local renova per unanimitat la candidatura per les properes eleccions municipals

L'Ona Curto és la candidata a encapçalar les properes eleccions municipals del 2019 del nostre grup municipal. La decisió es va prendre a l'assemblea que vam realitzar el passat 19 de juny i és fruit de setmanes de debat on s'han valorat  la seva llarga trajectòria com a militant, la seva responsabilitat, compromís amb la vila i el seu teixit associatiu i el bon saber fer que la caracteritza. Com diu ella "sóc com sóc perquè Arenys m’ha fet així".

Pel que fa a la seva trajectòria l'Ona (Arenys de mar, 1988) ha viscut aquests darrers anys a Londres per motius acadèmics tot i que la seva vida sempre ha estat vinculada a Arenys de Mar i al seu teixit associatiu. Des que té 5 anys és puntaire i forma part de l’Associació de Puntaires Flor d’Alba, ha estat cap de músics i vocal de la junta dels Geganters d’Arenys de Mar, membre de l’Escola de Música Carles G. Vidiella on ha cursat diversos instruments, ha participat als macips diversos anys i finalment ha estat nena i monitora a l’Agrupament Escolta i Guia Flos i Calcat. En l’Agrupament també ha exercit com a coordinadora de l’entitat i formadora pel carnet de monitor/a de lleure a Girona per l’Escola de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.

Referent a la seva formació acadèmica, s’enfoca en el món de les belles arts i l’educació. L’Ona és diplomada en restauració i conservació per l’Escola Superior de Conservació i Restauració de Béns Culturals a Catalunya (ESCRBCC) on també es va especialitzar en escultura i ho va complementar amb un grau formatiu a l’escola Pau Gargallo. Tanmateix, també és llicenciada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona on va desenvolupar el seu treball de fi de grau sobre Política i Pedagogia i va tenir l’oportunitat de fer pràctiques laborals a l’IES Els Tres Turons durant el curs 2014/2015. Recentment ha cursat el grau en Conservació d’Objectes a la City and Guilds of London Art School a Londres.

En el camp laboral ha sigut restauradora en diversos obres arquitectòniques i escultòriques, tècnica d’animació del patrimoni cultural local, tècnica en catalogació, documentació i conservació, coordinadora de la fira internacional de puntaires i monitora i directora de lleure en diversos casals infantils i museus.

A més, és membre de l’assemblea de la Candidatura per la Unitat Popular a Arenys de Mar pràcticament des dels seus inicis, ara fa 10 anys. Ha exercit tasques d’enllaç comarcal i aquests darrers anys ha estat una activa militant a l'assemblea de la CUP exteriors desenvolupant la seva tasca des de Londres.

Des de l’Assemblea Local donem ple suport a la candidatura i encarem les eleccions municipals de l’any que ve ferms i convençuts que l’Ona i l’equip que ella encapçalarà seran la millor proposta per la vila d’Arenys i per implementar la República Catalana social, treballadora, feminista i ecologista des del nostre municipi.

L’Ona i l’equip que ella encapçalarà seran la millor proposta per la vila d’Arenys i per implementar la República Catalana social, treballadora, feminista i ecologista des del nostre municipi.