Notícies de Arenys de Mar

L’Estat espanyol continua amb la seva repressió constant i està fent ús de tots els mecanismes legals o il·legals que té al seu abast per reprimir la construcció de la República Catalana. En aquest context on la Generalitat està plenament intervinguda i debilitada els Ajuntaments tenim un paper clau. Per tant, des de la CUP veiem la necessitat urgent de formar un govern de concentració de majoria republicana per reforçar-nos i plantar cara al possible embat de l'Estat espanyol.

La jornada del procés participatiu per la ubicació de la nova Biblioteca va començar el passat dijous 9 de març i va acabar aquest diumenge 11 i les opcions que el ciutadà tenia per votar com a nou espai eren les Clarisses amb el suport del govern actual (ERC, ICV, PSC i CiU), el Calisay l'opció de JxA i el Xifré com aposta de la CUP. Un cop finalitzada aquesta jornada des del partit volem fer una valoració crítica sobre com s'ha gestionat, sobre tot políticament, el procés participatiu.

Els dies 9, 10 i 11 de març els arenyencs estem convocats a la consulta per la nova ubicació de la biblioteca. Per aquest motiu, el proper divendres 2 de març a les 19:00 al Calisay la CUP presentarem la nostra proposta, que es basa en com resolem els reptes que ens planteja la consulta:

La 8ª edició de la CALÇOTADA POPULAR se celebrarà el pròxim 10 de març i enguany serà en favor de la República catalana. Tot i que l'acte l'organitzem des de l'Assemblea Local de la CUP d'Arenys de Mar aquest any comptem amb l'ajuda dels col·lectius joves i organitzats de la vil·la i l'Alt Maresme: Arran Arenys i Joves per la Terra.

L’elaboració d’un enllaç a la web municipal anomenat “Què fer quan ens trobem davant una defunció” pretén facilitar l’accés del ciutadà a la informació relacionada amb les defuncions i ha estat a petició de l’última reunió de la Taula del Cementiri. En aquesta taula la CUP hi hem participat activament des de la seva constitució aportant nombroses informacions i entenent la necessitat d’arribar a uns acords per fer front a l’abús del monopoli de les funeràries.

La CUP nacional aquest dimarts 13 de gener va presentar la proposta per expropiar habitatges buits propietat d’entitats financeres mitjançant vies legals en els municipis. Des d’Arenys de Mar, la nostra assemblea local va activar aquesta proposta a través de l’ordenança per regular la inspecció i detecció d’habitatges desocupats el passat ple de gener de l'Ajuntament.

Aquest dijous 15 de febrer a les 19h hores a l'Ateneu Arenyenc, la CUP Arenys de Mar organitza un debat i xerrada sota el marc del cicle d'esdeveniments: SOM REPÚBLICA: Construïm-la des d'Arenys. És el segon acte que es fa sota aquest paraïgues, ja que el primer va abordar més l'aspecte jurídic per la mà de Sebastià Sardiné. L'objectiu d'aquest cicle de xerrades, debats o activitats diverses és co

Mitjançant aquest comunicat públic, la CUP Arenys de Mar informem que durant les 3 setmanes següents, les prèvies al referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre, el dijous 14 i els divendres 22 i 29 farem assemblees obertes pel referèndum a les 7 de la tarda a la plaça de l'Ajuntament.
L'objectiu de les assemblees és posar en comú dubtes, reflexions i propostes que puguem tenir els vilatans

Pàgines