El nou reglament orgànic municipal (ROM): una oportunitat pels arenyencs

La CUP impulsa una comissió amb el govern i la resta de grups municipals

El nou reglament orgànic municipal

El govern de Junts per Arenys i el de grup municipal de la CUP a l’oposició han acordat crear una comissió de treball per revisar i actualitzar el ROM.

La CUP i el govern de Junts per Arenys arriben a un acord per a la modificació i actualització del ROM vigent des del 1999. Un objectiu que fa anys que la CUP du al programa electoral i que per fi és farà efectiu en aquesta mandat.

El ROM, que són les sigles del Reglament Orgànic Municipal, és el document que regula el règim organitzatiu i de funcionament dels òrgans municipals, l’articulació dels drets i deures dels membres de la Corporació i dels drets d’informació i participació ciutadana dels veïns i entitats del municipi.

Aquest reglament no és igual arreu sinó que és adaptable a les necessitats i realitat de cada municipi. És per això que la CUP històricament ha estat l’abanderada de demanar-ne aquesta revisió i actualització. I és així que l’alcalde Estanis Fors delegarà competències en matèria de participació mitjançant la creació d’una comissió de treball presidida per en Xavier Febrer i Claveras, representant de la CUP i expert en processos participatius i bon coneixedor de la dinàmica municipal.

La comissió estarà formada per tots el grups municipals i es planteja fer la feina i aprovar el document per ple abans d’acabar el mandat.

El nou ROM ha de facilitar que els vilatans puguin tenir un espai als plens així com actualitzar els protocols municipals per adaptar-los a una xarxa digitalitzada. Serà una oportunitat per guanyar en participació, sí, però també en transparència i agilitat.

La CUP entomem aquesta responsabilitat per compromís i perquè tenim la capacitat de treballar temes estructurals de la vila que facilitin la vida al arenyencs, tot i estar a l’oposició.